Drugie śniadanie daje moc!

Z okazji Dnia Rodziny, przypadającego 15 maja, w naszej szkole wśród uczniów i ich Rodziców przeprowadzano akcję promującą spożywanie wspólnych posiłków w gronie rodziny oraz ważności drugie śniadania w codziennej diecie dziecka.

Podczas zajęć najmłodsi uczniowie dowiedzieli się dlaczego tak ważne dla ich organizmu jest jedzenie śniadania. Oglądając przygody ekipy Chrumasa pt. „Słodkie złego początki” przekonali się, że warto jeść owoce i warzywa. Klasa V podczas zajęć techniki przygotowała propozycje pomysłów kulinarnych na drugie śniadanie. Wśród nich były pyszne kanapki, tosty, gofry i sałatki.

Drugie śniadanie:

– dostarcza energii i składników pokarmowych, przez co zapewnia utrzymanie odpowiedniego poziomu koncentracji w czasie lekcji i przekłada się na wyniki w nauce

– wpływa na wydolność i sprawność, siłę fizyczną, dobre samopoczucie

– kształtuje prawidłowe nawyki żywieniowe, w tym zwyczaj regularnego spożywania posiłków

zmniejsza chęć sięgania po słodkie i często niezdrowe przekąski.

Akcja odbyła się w ramach „Programu dla szkół”. Nasza szkoła uczestniczy w unijnym „Programie dla szkół”, który jest realizowany przy współpracy z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa. Jest to program edukacyjny dla uczniów z klas I-V, dzięki któremu, w atrakcyjny sposób, dzieci uczą się zasad zdrowego odżywiania, regularnie spożywając w szkole dostarczane im owoce i warzywa oraz mleko i produkty mleczne oraz realizując w ramach Programu działania edukacyjne. Do dzieci w ramach Programu trafiają następujące produkty: jabłka, gruszki, truskawki, soki owocowe, marchewki, rzodkiewki, kalarepa, pomidorki oraz mleko białe, jogurty i kefiry naturalne.

Fotorelację z akcji wykonano aparatem fotograficznym zakupionym w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.

M.Władyka

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status