Szkolny Kongres Naftowy w Gorlicach

W dniach 2 – 4 czerwca 2022 roku delegacja Szkoły Podstawowej nr 2 w  Humniskach (Weronika Suwała, Maja Wójcik i Oskar Mazur pod opieką pani Teresy Wojnickiej) uczestniczyła w Szkolnym Kongresie Naftowym Ignacy Łukasiewicz w Gorlicach. Wydarzenie to zostało zorganizowane w 200. rocznicę urodzin Łukasiewicza, by podkreślić wielkość jego postaci i zasług dla Gorlic w różnych dziedzinach życia.

W ciągu trzech dni zwiedziliśmy Muzeum  Przemysłu Naftowego i Gazowniczego w Bóbrce, zagraliśmy w specjalnie na tę okazję stworzoną grę komputerową „Miasto światła”, wzięliśmy udział w Sesji Głównej Kongresu, podczas której zaproszeni goście przybliżyli zgromadzonym wpływ odkryć Łukasiewicza na Galicję. Spotkanie w Gorlickim Centrum Kultury uatrakcyjniły występy artystyczne gospodarzy oraz dzieci z zaprzyjaźnionego przedszkola. Ważnym dla nas momentem było ogłoszenie wyników konkursu plastyczno – fotograficznego „Śladami Łukasiewicza”. W kategorii klas 1-3 SP I miejsce przyznano Jagodzie Zaprzalskiej, a w kategorii klas 4-8 III miejsce otrzymał Tomasz Dębiec. Najlepszą fotografię wykonał Oskar Mazur, który mógł osobiście odebrać nagrodę.

Przeszliśmy również śladami Łukasiewicza po Gorlicach. Obejrzeliśmy wystawy stałe w Muzeum PTTK, ratusz miejski, podziwialiśmy panoramę Beskidu Niskiego z wieży ratuszowej oraz wysłuchaliśmy prelekcji w Skansenie Naftowym „Magdalena”.

W ostatnim dniu Kongresu wzięliśmy udział w marszu ulicami Gorlic. Odbyło się symboliczne zapalenie lampy ulicznej na Zawodziu, złożenie kwiatów pod pomnikiem. Odegrano hymn państwowy i zaprezentowano sztandary zaproszonych szkół im. Ignacego Łukasiewicza.

Serdecznie dziękujemy Zespołowi Szkół nr 1 w Gorlicach za zaproszenie, za otoczenie nas opieką, za okazaną przyjaźń i ogromne serce.

Teresa Wojnicka

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status