BYĆ JAK IGNACY – TECHNIKA  WODY

Zbliżamy się do końca trzeciego etapu programu edukacyjnego „Być jak Ignacy Potęga wody – Technika wody”, którego celem było:

– zainspirowanie uczniów do zdobywania wiedzy na temat zjawisk związanych z ruchem wody i innych cieczy,

–  utrwalenie wiadomości dotyczących związku zjawisk naturalnych ze środowiskiem,

– poznanie praw rządzących zachowaniem wody i ciał w niej zanurzonych,

– rozwój umiejętności obserwacji i analizy zjawisk przyrodniczych.

Tym razem Naukowcy z Humnisk szukali odpowiedzi na pytania: Co to jest wir wodny? Co dzieje się z wodą, gdy wyciągniemy korek z wanny lub ze zlewu? Dlaczego woda kręci się w kółko, zamiast płynąć prosto do odpływu? Co dzieje się z przedmiotami, które wpadają do wiru? Czy wiry w przyrodzie mogą występować tylko w wodzie, czy mogą jeszcze gdzieś się pojawiać?

Na te pytania szukaliśmy odpowiedzi, przeprowadzając doświadczenia, których efekty w fotorelacji.

Metoda projektu w szkole to innowacyjne podejście, które pozwala uczniom zaangażować się głębiej w proces nauki poprzez samodzielne odkrywanie i praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy. W czasach, gdy tradycyjne formy nauczania często koncentrują się na przyswajaniu gotowych informacji, metoda projektu wyróżnia się tym, że stawia na kreatywność, współpracę i rozwiązywanie rzeczywistych problemów. Uczniowie pracując nad projektem, mają okazję samodzielnie zdobywać wiedzę, analizować dane i podejmować decyzje, co uczy ich odpowiedzialności i samodzielności.

W czasie przeprowadzania doświadczeń, nauka staje się pasjonującą przygodą, a uczniowie mogą rozwijać swoją kreatywność.

Edyta Dydek

Skip to content
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.
Conformance status